mix&match

 
 
Mitt absolut  bästa tips för ett personligt och välkomnade kök är busenkelt - våga missmatcha och mixa stolar! Det är underbart att ständigt vara på jakt efter nya stolfynd att måla eller klä om. Hemma har vi varvat kökssoffa, pall, pinnstolar från myrorna samt en simpell ikeastol-modell. Som röd tråd har jag avänt mig av samma vita färgnyans för att de  skall kännas enhetliga, förutom på pinnstolarna som får agera som röda blickfång. Nu har bara jakten efter en pinnsoffa startat..
 
På denna bild lånad från skonahem.se har man använt sig av mixade stolar utan att det ger ett rörig intryck. Genom att använda sig av färgerna gul och grön har man lyckats att hålla sig inom ramen av samma färgkarta vilket i princip aldrig kan bli en dålig kombination. I nästa inlägg hade jag tänkt att visa färgkartan jag pratar om - ett oslagbart verktyg i alla frågor om färgkombinationer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0